روزگار نو

روزگار نو

گر زخیال چهره ات عکس فتد به جام می مستی چشم مست تو مست کند پیاله را
روزگار نو

روزگار نو

گر زخیال چهره ات عکس فتد به جام می مستی چشم مست تو مست کند پیاله را

هاشمی

از زمان دانشجویی به بعد، بجز روزهای انتخابات، دیگه فعالیت سیاسی نداشتم. اینجا هم نمیخواهم از سیاست حرف بزنم. اما، فوت ناگهانی آقای هاشمی رفسنجانی، شوک بزرگی بود. من به تصمیمات درست و غلطی که ایشان در دوران مسوولیتهای خود گرفته بودند کاری ندارم. اما...در طول سالهای عمرم، نام ایشون همواره بوده و نسل من یک جورایی با این نام بزرگ شده است. ایشان یکی از تاثیرگذارترین افراد در سرنوشت خیلی از هم نسلان من بودند. چه درست چه غلط، ایشان در سالهای اخیر وزنه تعادلی بودند که از برخی تند روی ها تا حدی جلوگیری می نمود. امید وارم با نبودن این وزنه، آتش تندروی ها فارغ از اینکه از سوی کدام جناح هستند، شعله ور نگردد.

ایشان به تاریخ پیوستند و این احساس در من به وجود می آید که بخشی از نسل من هم به تاریخ پیوسته است. درستکاری، نیک خواهی و رهای از نادانی برای همه ی انسانها را آرزو می کنم. چراکه علت بسیاری از نادرستی ها ، کژی ها و آلودگیها، تاریکی اندیشه و بد خواهی است.

نظرات 3 + ارسال نظر
ترانه دوشنبه 27 دی 1395 ساعت 11:02

راستش من به اقتضای سنم ایشونو نمیشناسم.
و نمیتونم نظری بدم
فقط همینقدر میتونم بگم که من وقتی کسی از دنیا میره تنها چیز که اون لحظه ذهنمو درگیر میکنه اینه که یعنی منم باید یه روز از دنیا برم؟!!!
و به فکر میکرم.

همه روزی میرویم....

هوپ... شنبه 25 دی 1395 ساعت 07:48 http://be-brave.blog.ir

من هم خیلی شوکه شدم و باورم نمیشد، اولش گفتم من که ازش خوشم نمیاد ولی بعدش عمیقا ناراحت شدم، خدا رحمتش کنه

خدایش بیامرزاد

یاسمین دوشنبه 20 دی 1395 ساعت 13:15

هاشمی بنظر من بدیهای زیادی داشت.اما هوش و درایت بالایی داشت که تقریبا سیاستمدارهای ما فاقدش هستن.
با پاراگراف آخر خیلی موافقم.بخصوص درباره دلواپسان.که الان جشن دارن.عموما این جماعت کینه شتری زیادی دارن اما هوش سیاسی ندارن.من حس خوبی به مرگ هاشمی ندارم.از مبهم بودن آینده میترسم و بقول زهرا اشراقی گنجینه اسرار این نظام بود که دفن شد.
این جماعت دلواپس هم به زودی میفهمن چه کسی رو از دست دادن.هرچند حاضر به اعتراف نباشن.
یه چیزی هم که ازش میترسم فراهم شدن زمینه برای دیکتاتور شدن بیش از پیش اینهاست.

بله کاملا موافقم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد