روزگار نو

روزگار نو

گر زخیال چهره ات عکس فتد به جام می مستی چشم مست تو مست کند پیاله را
روزگار نو

روزگار نو

گر زخیال چهره ات عکس فتد به جام می مستی چشم مست تو مست کند پیاله را

ماهی سیاه کوچولو

ماهی سیاه کوچولو

شاید یه روزی یک ماهی سیاه کوچولویی بیاد و اینجا رو بخونه



تاسف

وای بر مردمی که آرزوی جنگ دارند...چرا؟ تا دلارهایی که خریده اند گران شود و در گرانی بفروشند و سود کنند...

هزاران وای برای هزاران طرز فکر مشابه طرز فکر فوق

برای خودم متاسفم.

اول و آخر

اگه اولش به آخرش فکر نکنی، آخرش مجبوری به اولش فکر کنی

(نمیدونم کی گفته)

پرنده خاموش

این پرنده، در این قفس تنگ نمی خواند. اگر می بینی خفه و لال و خاموش است، به این جهت است...

بگذار فضا و محیط خودش راپیدا کند تا ببینی چگونه در تاریک ترین شبها آفتابی ترین روزها را خواهد سرود.

به من بنویس تا هر دم و هر لحظه بتوانم آن را بشنوم

به من بنویس تا یقین داشته باشم که تو هم مثل من در انتظار آن شبهای سفیدی. به من بنویس که می دانی این سکوت و ابتذال زاییده ی زندگی در این زندانی است که مال ما نیست، که خانه ی ما نیست، که شایسته ی ما نیست. به من بنویس که تو هم در انتظار سحری هستی که پرنده عشق ما در آن آواز خواهد خواند...

(نامه احمد شاملو به همسرش، به تاریخ 29شهریور1342)

یخمک

تا حالا تو ظل آفتاب تابستون یخ زده اید؟

مراحل زجر کشیدن :

آخیییی

حالا عب نداره

ای وای

نههههه

راست میگی؟

دروغ نگوووو

غمگین شدن سطحی

ناراحت شدن

خراش برداشتن دل

زخم شدن دل

شکستن دل

خنجر خوردن دل

فشردگی دل

ذوب شدن

تبخیر شدن

تصعید شدن

مچاله شدن

نفس تنگی

عرق سرد

یخ زدگی.

حالا به من بگید ببینم...تا حالا تو ظل آفتاب تابستون یخ زده اید؟