روزگار نو

روزگار نو

گر زخیال چهره ات عکس فتد به جام می مستی چشم مست تو مست کند پیاله را
روزگار نو

روزگار نو

گر زخیال چهره ات عکس فتد به جام می مستی چشم مست تو مست کند پیاله را

پروفسور مریم میرزاخانی

پروفسور مریم میرزاخانی....یادش بخیر...سال 1376 من ترم اول دانشگاه رو تموم کرده بودم و تازه ترم دوم شروع شده بود. اسفند ماه...هوا بسیار عالی...یک کنفرانس بزرگ و مسابقه دانشجویی که از همه دانشگاهها حضور داشتند. من چون ترم دوم بودم قاعدتا نمیتوانستم در تیم باشم (دو سال بعدش شدم البته) و فقط یک پوستر ارایه کرده بودم. بعد از مسابقه، اعلام شد که خانم مریم میرزاخانی رتبه اول را کسب کرده اند. یک مانتوی تیره و مقنعه ای تیره تر پوشیده بودند. در سالن مطالعات کتابخانه نمایشگاهی به مناسبت کنفرانس برگزار شده بود. ایستاده بود و به تبریک سایرین پاسخ میگفت. جلو رفتم و کسب مقام اول رو بهش تبریک گفتم. لبخندی از شادی زد و سرش رو به نشانه احترام پایین آورد و تشکر کرد. به او گفتم سال آینده من هم در تیم خواهم بود. گفت ما که در این کنفرانس بهمون خیلی خوش گذشت، باعث خوشحالیه که سال آینده شما هم حضور داشته باشید.

الان به خودم میبالم که افتخار داشته ام ایشان را از نزدیک ببینم. ایشان جوایز و مدالهای بسیاری در رده های گوناگون دریافت کرده اند. از مدالهای طلای المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی کشور و جهان گرفته تا انتخاب ایشان به عنوان یکی از ده استعداد برتر و اخیرا معتبرترین جایزه ریاضی جهان. از صمیم قلب برایش خوشحالم و تبریک میگم. هم به خودش، هم به همسرش (یک محقق شرکت IBM) و دختر کوچولوشون آناهیتا.

پی نوشت: از آقا یا خانم ::) بابت تصحیح و یادآوری غلط های املایی متن فوق تشکر میکنم. البته از آنجا که این کلمات در دفعات مختلف و مکانهای گوناگونی نوشته شده و تنها در یکجا با غلط تایپ شده، و تفکری که نمودیم در باب چرایی این اتفاق، بدین نتیجه رسیدیم که بخش عمده آن، تایپ سریع و ناآگاهانه (و درج مستقیم مطالب بصورت آنلاین)، و عدم اهمیت ندادن به کلمات(این بده البته) بوده است.

پی نوشت بعدی: آقای یا خانم ::) از تذکر دادن ناراحت نمیشم اتفاقا، لطفا اگر باز چنین مواردی دیدید تذکر دهید. ممنون.

پی نوشت بعد تر: در مسابقه دانشجویی که در بالا ذکر کردم، 9 نفر اول، به تمام پرسشها پاسخ درست داده بودند، دو نفر از آنها به جناب آقای پروفسور کرمزاده که مسوول علمی مسابقه بود اعتراض کردند که چرا آنها امتیاز کامل و یا بالاتری نگرفته اند، پروفسور کرمزاده در جواب گفتند اگر اینها را در پاسخ به سوالات امتحانی پایان ترم مینوشتید قطعا نمره بیست میگرفتید. اما خانم میرزاخانی اینقدر قسنگ و زیبا به پرسشها پاسخ داده اند که امتیاز کامل حق ایشان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد