روزگار نو

روزگار نو

گر زخیال چهره ات عکس فتد به جام می مستی چشم مست تو مست کند پیاله را
روزگار نو

روزگار نو

گر زخیال چهره ات عکس فتد به جام می مستی چشم مست تو مست کند پیاله را

ای خواب همه بهانه از توست....من خامشم این زمزمه ی شبانه از توست

همش خوابم میاد.....تقصیر آلودگی هواست ...

تقصیر کمبود ویتامین D هم هست گویا. دیروز جواب آزمایش خون که در محل کار داده بودم رو گرفتم. نتیجه تست ویتامین D هرکدام از همکارها رو نگاه میکردم میدیدم که همه فقر ویتامین D دارند. اکثرا زیر 15...ظاهرا حد نرمال بین 30 تا 100 هستش. زیر 20 فقر، بین 20 تا 30 کمبود و بالای 100 اوور دوز....من 28.51  بودم...واحدش ng/mlهستش به روش elfa اندازه گیری میشه.

از بس شب میریم سر کار و شب برمیگردیم خونه کلا نور آفتاب بهمون نمیخوره....احتمالا خانم ها وضعیت وخیم تری داشته باشند....توی آفتاب هم که باشند، بازم آفتاب نمیخورند.:(

این داستان ویتامین B16  یا B17رو هم شنیدین؟ ظاهرا دلیل این خیلی از سرطانها فقر این ویتامینه...اما من شک دارم بهش...نمیدونم خبر درستیه یا نه...

راستی ویتامین D در چه موادی هست؟

آفتاب چی؟ اون در چه موادی هست؟ هوای پاک چی؟ اونم در میوه جات یا سبزیجات پیدا میشه؟


نظرات 3 + ارسال نظر
زهرا یکشنبه 27 دی 1394 ساعت 13:18 http://janedel.mihanblog.com/

ای وای ......

قوزبالای قوز که می گن همینه ها ....

هوم؟ من خوابم هنوز....

Rima شنبه 12 دی 1394 ساعت 20:27 http://dailytalk.blog.ir

جمله آخر سوال بسیاااااار بجایی بود :)))
ما ویتامین دی 3 رو تزریق نمودیم
امیدی به آفتاب و ماهی میگو نبود
شما هم مراقب خودتون باشین

خب راس میگم دیگه....
چشم....منم قرصش رو تناول نمودم...(هفته ای یکی)

Nila پنج‌شنبه 3 دی 1394 ساعت 17:37

متاسفانه آره ... همه مون کمبود ویتامین دی داریم ! مامان من که کارش به قرص رسید ...
بخاطر آلودگی لبنیات مصرف کنید: )

بله معمولا شیر زیاد میخورم....
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد